פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ילדים זה שמחה

ילדים זה שמחה

חודש אדר מפגיש אותנו עם המון שמחה” כל זמן מאיר את תוכנו” יש משהו בחודש אדר שמחבר אותנו אל שורש טבעיותינו” משהו שמשתחרר מתוכנו וגורם לנו להרבות בשמחה וצחוק” ובעיקר הילדים שופעים שמחה” הם מתחברים בקלות לחודש אדר.
אם נשאל הורים מה הדבר הכי חשוב לכם בחינוך ילדים” מה הדבר שהכי גורם לכם שמחה? התשובה הראשונה שתעלה – ילד שמח” מאושר. ילדים שמחים הם הוכחה לבריאות נפשית. תינוק בחודשים הראשונים שלו הוא תינוק שמח” מתגלגל מצחוק” נטול דאגות” זה כל כך טבעי לו ומדבק. ילדים נולדים עם מלאי של אנרגיה” הם מרגישים שהם יכולים לנוע בחופשיות. הם זקוקים בשלבים אלה לחיזוקים חיוביים ולהתפעלות רבה. הם צריכים להרגיש את המרחב כדי להוציא את הכוחות והכשרונות שלהם.
ככל שהילד גדל בשנים הצחוק השמחה הולכים ומצטמקים” מתחילים בדרישות ובצפיות ממנו” לחץ לימודים” חברים…
ילדים היום מודאגים יותר” לחוצים מאוד” מפרשים את המציאות בצורה שלילית. יותר ויותר ילדים חרדים מעצמם” ובעיקר אנחנו ההורים אין לנו פנאי לשמחה” טרודים בפרנסה” ממהרים להספיק” לחנך את הילדים. לא נשאר לנו זמן לצחוק ולשמוח” להשתחרר ולהתחבר לטבעיות ולפשטות החיים” להיות סתם בנינוחות שמרשה לנו לעצור ולשבת עם עצמנו” להקשיב לנו – לתוך שבנו” לחשוב מה היינו רוצים מעצמנו” לעצמנו” מה נכון ובריא לנפש שלנו.
כדי לחנך ילד להיות שמח – צריך בית שמח. שמחה זה אורח חיים” סגנון חשיבה” מבט נכון על החיים. בית שמח זה זוגיות מוצלחת של תקשורת טובה בין בני הזוג” חברות בריאה” שבה מחזקים ומעודדים זה את זה” סבלנות והקשבה – שלום בבית.
כדי שילד יפנים את חווית הטוב והשמחה הוא צריך לגדול בסביבה משפחתית שמחה” מתפעלת” הורים שמשדרים לילד שהם שמחים ומאושרים בו. כך הילדים לומדים דרך ההורים לקבל את עצמם ולהביע את עצמם בביטחון.
בית שבו יש אווירה של קיטורים” תלונות וחוסר שביעות רצון” זה בית שמנמיך את הילד וממעט את כוחותיו” הוא ילמד לפחד מעצמו” הנפש שלו לא תעיז לבטא את מצוקותיה והשמחה נאלמת” הוא מתנתק מהמקור הבריא שבו.
השמחה היא עדות לכך שהרצון של הילד בא לידי ביטוי-מימוש” כאשר התכנים והערכים בבית מאירים את נפשו.
חודש אדר הוא זמן מוכשר ללמוד שיעור בחינוך על עצמנו ועל נפש הילד – כמה שמחה נשפכת ממנו כאשר הוא בוחר בתחפושת. חודש אדר מאיר את תוכנו ומזכיר לנו מהו שורש נשמתנו” ממלא אותנו בתוכנו ומעורר את הרצון הטבעי והבריא להתחבר אל המקור הכי פנימי ואמיתי שלנו לעבוד ולא לוותר על השמחה.
משנכנס אדר מרבים בשמחה.
בשבוע הבא הורים שמחים

hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן