אמונה ואהבה
הבחירות מאחורינו ואנו תפילה שתקום ממשלה טובה ויציבה לעמנו. ועתה” עם סיום המערכה הזאת” צריכים אנו לחזור אל הראשונות” לחזור לעיקר ולברר מהי חובת האדם בעולמו. וכמה טוב שאנו נפגשים עתה עם פרשת יתרו שמלמדת את תפקידנו הגדול להיות עם סגולה מכל העמים בדרך של לימוד התורה” אהבתה וקיומה.
כאשר נשאל רבנו הרצי”ה – מהן הדרכים” מלבד הדרך הפוליטית” שבהן תוכל היהדות הדתית ללחום למען תוכל להתקרב להשגת מטרותיה התורתיות במדינה? השיב” שיש להרבות בלימוד אמונה בעומק” הכוזרי” מהר”ל ועד הרב קוק – זהו ריבוי תורה נכון שלם ותמים אשר צריך להתחיל “מן תינוקות של בית רבן” לכיוון גידולם בישיבה ועלייתם מעלה מעלה להיות לתלמידי חכמים…אישי השורה הפנימית לאומה הישראלית”.
ודבר נוסף” דרך “אהבת כל ישראל ממש” זו אהבת אמת ההחלטית” שהיא אהבת חינם” – שהיא תבנה את מה שנחרב בשנאת חינם. בקיצור ובריכוז סיכם הרציה: “ריבוי תורה” כלימודה וקיומה” אמונה ואהבה” ברכה משולשת זו אחת היא המכוונת ומבטיחה בעז”ה את דרכינו להשגת ייעודנו ומשימתנו” (לנתיבות ישראל ח”א עמ’ ריז).
גדוד מאמינים
הדרך לחיזוק הופעת התורה היא בשני אופנים א. ליצור אנשים שעוסקים ועמלים בתורה שנים רבות לכיוון גדילתם בתורה וש”ס ופוסקים” והם מהווים את המעיין הרוחני שמזין את הציבור כולו. כך כותב הרב צבי טאו שליט”א: “לזה שאף רבנו כל ימיו – ליצור בישיבה גדוד של מאמינים “אישי השורה הפנימית העליונה לאומה הישראלית” – שאינם זזים מעמדתם הפנימית בביטחון ישועת ה’ והיות ישראל ראויים לה… בגאולה הטבעית כמו בימינו תפקיד מרכזי ומכריע יש לאנשי האמונה. הם שמחוללים בסתר מהפך פנימי ברוחה של האומה” ומכוחם נולדים במרחבי האומה כוחות של עשייה ויצירה” יוזמה ונחישות” חריצות וגבורה” הפועלים את מעשה הגאולה” (לאמונת עתנו ח”א עמ’ קפג).
תורה לעם
“אל יחשוב אדם שאפשר לחיות חיים רוחניים בלא אור התורה”” כותב מרן הרב קוק באורות התורה ומוסיף” “כשם שאי אפשר לחיות בלא אור ואוויר” בלא מזון ומשתה” עוד יותר ויותר מזה אי אפשר לחיות בלא חיוּת התורה” (אורות התורה פי”ב ו). ואם כן התורה היא לא רק נחלתם של יחידי סגולה אלא כל אחד ואחד מישראל חייב שיהיה לו קשר וחיבור לתורה” ועל כן תפקידנו בעת הזאת “להרבות גם בתלמוד תורה של קביעות עתים לתורה להמון הרחב”. רק כך” כותב הרב (אורות התשובה ו ג)” יחזור ישראל לאיתנו” לחיות חיים טבעיים מלאי יראת חטא ושמירה מעוון.
על כן נצא עתה למערכה האמתית” לבחור בתורה” הן במובן של לימוד והעמקה לעצמנו והן לדאגה אמתית לעם ישראל כולו” לזכּותו במתיקות התורה ונעימותה” ומזה נזכה לראות את הגאולה הולכת ובאה וצומחת ועולה עד לישועה השלמה.