פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > הרב חגי לונדין מראיין – חן בר יוסף

הרב חגי לונדין מראיין – חן בר יוסף

חן בר יוסף” בן 37″ מתגורר בעלי אב לחמישה. בוגר המכינה בעלי. משמש היום כראש מִנהל הדלק של מדינת ישראל

1) מהו מִנהל הדלק?
מנהל הדלק הוא אחד המנהלים בתוך משרד התשתיות הלאומיות. באופן עקרוני אחריות המשרד היא לספק באופן סדיר ורצוף אנרגיה ומים לתושבי מדינת ישראל” בשגרה ובחירום. מתוך אחריות כוללת זו נגזרת אחריות בתחום החשמל” הגז הטבעי” מחצבי טבע” מים וגם דלק. בדומה למשל ששמעתי בעבר ממר אפי איתם כאשר היה שר התשתיות: “מדינת ישראל דומה לרכב שמתוך הרגל מתניעים אותו ונוסעים” אולם למעשה מתחת למכסה המנוע קיימים אינספור מתקנים” צינורות” מעברים וכד’ שצריך לטפל בהם”. משרד התשתיות אמון על כך שכל הקצוות יחוברו. עליו לקבל את האישורים הנדרשים” לחתום על ההסכמים” ולראות כי המערכת מתפקדת באופן מיטבי. כשזה קורה כולנו רגועים ו”ממשיכים לנסוע”” וכשיש בעיה או משבר זה עלול להשפיע על כולנו” בין אם במחסור באספקה חלילה או בתעריפים. מִנהל הדלק אחראי על נושא אספקת הדלק בשגרה ובחירום” באמצעות פעילותן השוטפת של החברות הפעילות בשוק” קביעת המחיר המפוקח לבנזין בתחנה” קידום התחרות ודאגה למתקני התשתית באמצעות חברות התשתית.

2. איך אדם צעיר בוגר מכינה בעלי מגיע לתפקיד כמו ראש מנהל הדלק של מדינת ישראל?
א. בעזרת חסדי שמים ב. מלמטה
אחרי שירותי הצבאי” למדתי באוניברסיטה העברית ובמקביל בבית המדרש “עלי-אריאל”. סיימתי תואר ראשון ושני ופניתי לחפש עיסוק אשר יתאים לכישורי וכן יאפשר לי להמשיך ולתרום למדינת ישראל בהתאם לרוח שספגתי בבית ובבית המדרש. לפני כשש שנים נבחרתי” במכרז מטעם נציבות שירות המדינה” לתפקיד זוטר יחסית של כלכלן במשרד התשתיות. בהמשך הייתי שותף לחלק מהתהליכים הממשלתיים שעסקו ברפורמות השונות בענף הדלק והגז הביתי. תוך כדי עבודה התמודדתי במכרזים על תפקידים שונים שהתפנו במשרד” בין השאר כיהנתי כמפקח על המחירים במשק הדלק” ונמצאתי מתאים לתפקידים בכירים יותר. לפני כשנתיים היה מכרז על תפקיד ראש מִנהל הדלק ומבין המועמדים נמצאתי מתאים. השירות הציבורי מלא בהזדמנויות” האדם צריך להשקיע בתפקידו ולעשותו על הצד הטוב ביותר” ובמקביל אם נפתחות הזדמנויות” והוא רואה עצמו מתאים” להתפלל ולנסות.

3. מה המצב במנהל הציבורי במדינת ישראל כיום.
לדעתי המצב טוב מהתדמית הקיימת בציבור. אני נפגש בעבודתי באנשים רציניים ומקצועיים” הפועלים מתוך תחושת שליחות” במטרה לתת שירות ולאפשר קידום הליכים לטובת העם היושב בציון. כיוון שמדובר על מערכת גדולה ומורכבת” הכוללת הרבה מאד גורמים (כלכליים” משפטיים” הנדסיים” תכנוניים ועוד)” התהליכים אינם המהירים ביותר. מצד שני כל היבט מקבל התייחסות מעמיקה” והשפעתו איננה על חברה בודדת אלא על כלל אזרחי ישראל.
מקרים של מינוים לא כשרים? אלו לדעתי היוצאים מן הכלל והחריגים. אולם לצערנו כמו במקרים רבים אחרים הם אלו אשר מקבלים את מרבית התהודה התקשורתית.

4. למה בעצם בחרת במסלול של מנהל ציבורי ולא במגזר פרטי שבו מרוויחים הרבה יותר?
המגזר הציבורי הוא אחד המקומות שבו יכול לפעול מי שרוצה בטובת הציבור” ולתרום מיכולתו וכישוריו המקצועיים. עבדתי בעבר גם במקומות עבודה פרטיים במשך תקופה לא ארוכה. פרנסה היא דבר חשוב אך בסופו של יום עיקר תרומת האדם היא לבעל העסק/בעל המניות. אני מעדיף שהערך המוסף של עבודתי יהיה תרומה לציבור” מתוך אותם ערכים שעליהם גדלתי” אתם הלכתי לצבא” אתם התנדבתי לקורס קצינים ואתם אני משרת במילואים. מלבד זאת” היכולת להשפיע על מעגלים רחבים מאד של הציבור” מתוך רצון להיטיב עמו קיימת באופן רב ביותר בשירות הציבורי” יותר מחברה פרטית” גדולה ככל שתהיה.

5. כיצד תבוא לידי ביטוי תפיסה אמונית בתוך התחום הזה של מנהל ציבורי?
לעניות דעתי” בראייה הכוללת של מטרת פעולתך. לא להתייאש למרות הקשיים והביורוקרטיה הפנימית. לעיתים אנשים מגיעים למצב של התעקשות על נקודה מסוימת כאשר המטרה הגדולה שלשמה אנו פועלים ולשמה הציבור משלם את משכורתנו נשכחת. המוטיבציה לקדם תהליכים ולהביאם לכדי מיצוי” והיכולת לא להיתפס ל”קטנות מחשבה” נגזרות מראייה אמונית. צריך לדעת כי מעבר למחלוקות המקצועיות חייבים לקדם את התהליך” לטובת קידומה של מדינת ישראל.
בנוסף” במקרה שלי קיימים בירורים הלכתיים הנוגעים לדיני ממונות” דיני חוזים” הלכות ריבית ועוד נקודות שבהן נתקלתי במהלך עבודתי ושמחתי לבצע בהן בירור ולמידה של דעת תורה בעניינים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

האושפיזין – לחג הסוכות | הרב חגי לונדין
פחות זעם , יותר רחמים | הרב חגי לונדין | חודש אלול והתשובה
איפה היה אלוקים בשואה? | הרב חגי לונדין
Shape-2
הצד השני של התורה | הרב חגי לונדין | פרשה של הנפש – דברים
לחשוב בקווים ארוכים – מדריך לאופטימיות ברגעי משבר | הרב חגי לונדין
Shape-2
הצד השני של התורה | הרב חגי לונדין | פרשה של הנפש – דברים
סדר הווידוי ליום הכיפורים | הרב חגי לונדין
Shape-2
וידוי יום הכיפורים הרב לונדין
פרשת פנחס- יציבות בשעת משבר
Shape-2
machon
שובם של הפחדים
Shape-2
machon
על מרגלים ומעפילים
Shape-2
פריים מיקוד הרב לונדין סופי
להתנשא מעל האכזבות
Shape-2
הרב לונדין
מעט סדר בבלאגן
Shape-2
machon
הרב חגי לונדין: הכל בגלל ירושלים
Shape-2
jerusalem-E9VJ9FX

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן