פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > זוגיות בראשית הדרך(3)

זוגיות בראשית הדרך(3)

בשנים האחרונות רבו המכונים” המטפלים” היועצים” ספרי ההדרכה ועוד” בנושאי זוגיות ומשפחה. המון עצות” פתרונות” כלים” איך להסתדר ולחיות בשלום זה עם זה. נדמה כי ברגע שנמצא את הפתרון או ה’מתכון’ המתאים” או אם נגיע להסכם ויתור או פשרה נמצא אהבה אחווה ושלום.
חיי נישואין מצריכים חשיבה מעמיקה לא רק איך לתפקד” איך להתנהג ומה לומר. קונפליקטים בחיי הזוג בלתי נמנעים מעצם זה שאנחנו שונים” בתרבות” במנטליות” בחינוך ועוד. איננו באים לפתור ‘תקלות’ ולא מעוניינים רק לשנות דפוס התנהגות כדי לצאת ממשבר” אלא מתוך בגרות ואחריות צריך להבין מהי משמעות חיי נישואין” מהי עבודה משותפת” ובעיקר עבודה על מידות בלתי פוסקת.
זוגיות נכונה פירושה להעצים זה את זו” לאפשר לשני להיות הוא עצמו” כאשר המחשבה היא: איך אני יכול לעשות טוב לבן/בת הזוג שלי ולא – איך אעשה שיהיה לי טוב! אם אנסה להתאים את בן/בת הזוג להגיון האישי שלי” זה יגרום לקשר של מאבקי כוח וכעסים כשכל אחד ינסה למשוך לדרך שלו. לפעמים אחד מבני הזוג מוותר ומאבד את עצמיותו. אין זוג בעולם שאינו מתמודד עם השונות” וכמעט אין מצב ללא קונפליקטים בחיי זוג. אפשר לשנות נקודת מבט ולהפוך את הקונפליקטים לאתגרים שתכליתם להצמיח את הקשר” ולחזק את המשותף” להעשיר את חיי הזוגיות” ואת כל אחד בנפרד.
סוד הקשר בזוגיות
המודעות ל”עצמי ” ללמוד על עצמי מהם הרישומים שנחרתו בי בעבר” אילו דמויות השפיעו עלי וכד’. אלה עולים ומציפים אותי לפעמים ללא שליטה ביחסים הזוגיים. המודעות ל’ירושה’ שלי מאפשרת שליטה ושיקולי דעת מתוך בחירה עצמאית ובוגרת.
“עין טובה” זוגות שמחליטים לבנות את ביתם המשותף” צריכים להצטייד בעדשה משוכללת ונקייה. עין טובה היא השתקפות הנשמה – הנפש הטובה” העין משקפת את הפנים של האדם. אם הנפש חבולה ומיוסרת כך ייראו החיים בעיניו” הוא יתמקד רק בכישלונות ובחסרונות ויעצים אותם עד שלא יוכל לראות גוונים אחרים נעימים. כאשר הנפש טובה” מאירה” הוא יראה תמונה על כל פרטיה – צבעונית” עם הרבה אור ויופי זה דורש הכשרה והשקעה בלתי פוסקת” עבודת מידות – לימוד משותף של מסילת ישרים. שואלים אותי: אבל יש דברים שמפריעים לי בבן הזוג שלי” שקשה לי איתם? אם מרגישים צורך לחנך את בן הזוג” זה לא ילך. אלא היסוד של הקשר הוא בדרך כלל העצמה” זה יוביל להתקדמות והתפתחות בחיי הזוג. עין טובה משפיעה גם על הפרשנויות שלנו את בן/בת הזוג. הרבה מהמחלוקות והמריבות נובעות מפרשנות “מעוותת” את בן הזוג” כשהוא נוהג בדרך שאינה מתאימה לצפיות שלי ממנו” והכעסים משתלטים כי אני מפרש את ההתנהגות שלו “נגדי” או “היא מזלזלת בי”” “הוא עצלן” “לא איכפת לו” וכו’. כדי להימנע מפרשנויות הרסניות חשוב לפתח תקשורת של הבנה” להבין את נקודת המבט של האחר” שינויים לא נעשים בין רגע.
מחקרים מראים שמה ששומר על זוגיות טובה אילו החוויות השמחות והטובות המשותפות שאספנו בדרך” לכן חשוב שזוגות ישקיעו מחשבה איך נחיה בשמחה ביחד. ימלאו ויעשירו את הזוגיות בדברים שמרחיבים את הנפש. צריך לחפש את המשותף שמחבר” מדבק” וחלילה לא מפריד.
המציאות של היום מאד מורכבת וקשה במיוחד בשנים הראשונות. רוב הזוגות מתמודדים עם בחירת מקצוע” לימודים תובעניים” פרנסה” ופערים בזוגיות. זהו עול לא פשוט ואם לא יהיו שותפים ותומכים זה בזה” המסע יהיה מפרך ויעלה הרבה סימני שאלה.
והחשוב ביותר” כיון שהתחלתי מביקורת בזוגיות” מקובל לחשוב שהביקורת תיפסק אם בן הזוג ישתנה” אבל לא כך” ביקורת אף פעם לא נפסקת” ביקורת זה סוג של אלימות – תוקפנות רגשית” השפלות” עלבונות ” איומים” שתיקות” להכאיב” התעללות נפשית כדי לשלוט ולנהל את חיי בן הזוג. הריפוי האמיתי הוא קבלה ללא תנאים” קבלה מתחילה מקבלה עצמית” אדם שטוב לו עם עצמו” מפויס ומפושר עם עצמו” מודע לכישרונותיו וחסרונותיו” הוא ילמד להקשיב להבין ולאהוב את עצמו” להכיר בשונות שלו ושל האחר” יפסיק להיות כפייתי כלפי עצמו וכלפי בן הזוג” יוותר על השליטה שלו” ומתוך בטחון בעצמו הוא יתן מקום גם לבן הזוג ולא יצמצם אותו.
זוגות שמגיעים למשבר” תחושת חוסר מוצא” לא להסס לקבל עזרה” ברוב המקרים זה עוזר מאד.
hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן