פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > סיפור על הרב מרדכי שרעבי לכבוד יום פטירתו: הרב רונן טמיר

סיפור על הרב מרדכי שרעבי לכבוד יום פטירתו: הרב רונן טמיר

שבת בבוקר. הרב הקדוש ר’ מרדכי שרעבי פוסע לאטו בלוויית כמה תלמידים מבית הכנסת אל ביתו בשכונת מחנה יהודה שבירושלים. לפתע הגיח מאחת הסמטאות אופנוע בקול רעש גדול” ומשהבחין הרוכב בחבורה הגביר מהירות ונסע בפראות בסמוך אליהם. התלמידים” שנבהלו מאוד” נסו לכל עבר” והרב הפטיר: “הניחו לו” הוא איננו אשם. האופנוע שלו אשם.” לאחר שהגיע הרב לביתו” חזר אחד המלווים ובדרכו ראה את האיש רוכן על האופנוע ומנסה להניעו” אך לשווא. “לא יעזור כלום. האופנוע לא ייסע. פגעת בכבוד הרב שרעבי ולדעתי כדאי לך לבקש ממנו סליחה”” אמר המלווה לאיש” תוך שהוא מצביע על ביתו של הרב. לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים” נשבר הצעיר וניגש לבקש מהרב סליחה. הרב שרעבי קיבלו במאור פניו המפורסם” והזמינו לסעוד עמו את סעודת השבת. בסיום הסעודה הפציר בו הרב שיישאר גם לסעודה שלישית” והבטיח לו: “רק אם תישאר עמנו” האופנוע שלך ימשיך לפעול..” לאחר ההבדלה” בירך אותו הרב: “שבוע טוב! חזור כעת למקום בו השארת את האופנוע” ותוכל לנסוע בו כרצונך. אך זכור: מכאן ואילך האופנוע שלך ישמור שבת!” הבחור חזר לאופנוע ולשמחתו הוא הניע מיד” אך מה רבה הייתה תדהמתו כאשר לאחר שבוע” עם כניסת השבת” שבק האופנוע. שוב ניגש הצעיר לבית הרב שרעבי שהסביר לו בנועם: “הרי אמרתי לך האופנוע שלך לעולם לא ייסע יותר בשבת! בני” דע שיש לך נשמה גדולה” שב עמנו וחזור בתשובה.” כך” כמובן” היה. הצעיר חדל מדרכו הרעה ושב בתשובה שלמה.
הרב מרדכי שרעבי נולד בשנת התרס”ט בשרעב שבתימן ונקרא בשם מרדכי יפת-תעוזי. אביו נפטר קודם לידתו” וגם אמו נפטרה כשהיה בן שנתיים. הוא גדל בבית סבו שעמד על כישרונותיו הלימודיים המופלאים” ולאחר שגם סבו נפטר – גידלו הרה”ג חיים סינוואני.
הרב שרעבי הוסמך לרבנות בתימן” ולאחר שנשא לאישה את הרבנית לאה החליט להקדיש את כל כולו ללימוד תורה ולחיי קדושה.
בשנת התרצ”א עלה הרב מרדכי שרעבי לארץ ישראל והגיע לירושלים” שם למד בישיבת המקובלים “בית אל”. בהגיעו לירושלים שינה הרב את שם משפחתו לשרעבי – שם המציין את עיר הולדתו” וגם ראשי תיבות “שלום רב על בני ישראל”.
בשנת התשכ”ב ייסד הרב שרעבי את ישיבתו” ישיבת המקובלים “נהר שלום” בסמוך לשוק מחנה יהודה. הוא נתפרסם כאיש קדוש ובעל מופתים” ורבים שיחרו לפתחו לקבל ברכה” עצה טובה וישועה. בני הזוג שרעבי היו חשוכי בנים” והשקיעו את כל כוחותיהם להרבצת תורה וגמילות חסדים. את הכספים שקיבל העביר במלואם לצדקה ולהחזקת הישיבה” והוא עצמו חי בדירה קטנה ופשוטה ביותר.
כמו רבים מגדולי המקובלים” ראה הרב מרדכי שרעבי זצ”ל את תהליך גאולת ישראל והקמת המדינה בעין טובה ושמח בו שמחה גדולה. כאשר נשאל פעם על אודות דרכי ההנהגה של מרן הרב קוק זצ”ל” לעומת הגרי”ח זוננפלד זצ”ל” השיב כי דרכו של הרב קוק נכונה יותר” שהרי כתוב “דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום” (מפי הרב עמרם אבורביע זצ”ל” הרב הראשי הספרדי של פתח תקווה).
רבים מגדולי דורנו למדו מפי הרב מרדכי שרעבי” בהם הרב עובדיה יוסף שליט”א” הרב מאיר יהודה גץ זצ”ל” הרב שלום שמואלי שליט”א ובנו הרב בניהו שמואלי שליט”א” ראשי ישיבת “נהר שלום” כיום” והרב יששכר דב רוקח שליט”א” האדמו”ר מבעלז.
הרב שרעבי היה חלש מאוד בגופו” ובשנים האחרונות נשאו אותו תלמידיו על כיסא. בכ’ במרחשוון התשמ”ד” נתבקש הרה”ק המקובל ר’ מרדכי שרעבי לישיבה של מעלה. הוא נטמן בהר המנוחות בירושלים. על שמו הוקמו מאז מוסדות תורה רבים” ללימוד הנגלה והנסתר.
הרב מרדכי שרעבי זכר צדיק לברכה” זכותו תגן עלינו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מה זאת? מי זאת עולה? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
“כל דצריך” שבתוכנו פנימה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שאלת? ניצחת! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אתגר “שינוי ההרגל” באמונה חיה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן