פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > עַכְסָה / סיפורי אברי

עַכְסָה / סיפורי אברי

עַכְסָה [1]
2516
– “שָׁמַעְתְּ” אִמָּא” עַל הַכְרָזָתוֹ שֶׁל כָּלֵב בֵּן יְפֻנֶּה?”
– “לֹא” אַבְרִי” מַה הוּא אָמַר?”
– “מִי שֶׁיִּלְכֹּד אֶת קִרְיַת סֵפֶר” כָּלֵב יִתֵּן לוֹ אֶת בִּתּוֹ עַכְסָה לְאִשָּׁה”. [2]
– “מְעַנְיֵן מְאוֹד…” אָמְרָה אִמָּא.
– “לָמָּה מְעַנְיֵן?”
– “כָּלֵב בֵּן יְפֻנֶּה הוּא גִּבּוֹר גָּדוֹל” לֹא מְפַחֵד מִכְּלוּם. אֲנָשִׁים רַבִּים בְּעַם יִשְׂרָאֵל מְיֹאָשִׁים” חוֹשְׁבִים שֶׁלְּעוֹלָם לֹא נַצְלִיחַ לִגְבֹּר עַל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ. פַּחַד עוֹטֵף אֶת עַמֵּנוּ. אֲבָל כָּלֵב לֹא מְפַחֵד מִכְּלוּם” עַל אַף שֶׁהוּא כְּבָר דֵּי מְבֻגָּר…”
– “תְּנִי לַעֲשׂוֹת אֶת הַחֶשְׁבּוֹן. כְּשֶׁהוּא פָּנָה אֶל יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן בְּבַקָּשָׁה לְקַבֵּל אֶת חֶבְרוֹן הוּא אָמַר שֶׁהוּא בֶּן שְׁמוֹנִים וְחָמֵשׁ” וְצִיֵּן שֶׁזּוֹ שָׁנָה אַרְבָּעִים וְחָמֵשׁ אַחֲרֵי חֵטְא הַמְּרַגְּלִים” [3] שֶׁהָיָה בַּשָּׁנָה הַשְּׁנִיָּה לְצֵאתֵנוּ מִמִּצְרַיִם. אִם כֵּן” נוֹתְרוּ עוֹד שְׁלוֹשִׁים וּשְׁמוֹנֶה שָׁנָה בַּמִּדְבָּר וְעוֹד שֶׁבַע שְׁנוֹת כִּבּוּשׁ. סַךְ הַכֹּל אַרְבָּעִים וְחָמֵשׁ. [4] יָצָאנוּ מִמִּצְרַיִם בְּ2448. נִכְנַסְנוּ לָאָרֶץ בְּ2488. אַחֲרֵי שֶׁבַע שְׁנוֹת כִּבּוּשׁ” זֶה 2495″ וְאָז הוּא הָיָה בֶּן שְׁמוֹנִים וְחָמֵשׁ. עַתָּה 2516 “עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה אַחַר כָּךְ” אִם כָּךְ הוּא בֶּן מֵאָה וְשֵׁשׁ…”
– “אֲנִי רוֹאָה שֶׁאַתָּה טוֹב בְּחֶשְׁבּוֹן…”
– “קְצָת”” הֵשַׁבְתִּי בָּעֲנָוָה. “אֲבָל אִמָּא” יֵשׁ לִי שְׁאֵלָה: אִם כָּלֵב הוּא כָּזֶה גִּבּוֹר” לָמָּה אֵינוֹ כּוֹבֵשׁ אֶת קִרְיַת סֵפֶר בְּעַצְמוֹ?”
– “הוּא בֶּאֱמֶת גִּבּוֹר” הֲרֵי כָּבַשׁ אֶת חֶבְרוֹן” שֶׁהָיוּ שָׁם בְּנֵי עֲנָק” [5] אֲבָל מֵאָז עָבַר הַרְבֵּה זְמַן” וְהוּא צָרִיךְ עֶזְרָה.”
– “אֲבָל יֵשׁ לִי עוֹד שְׁאֵלָה. כָּכָה כָּלֵב בֵּן יְפֻנֶּה נוֹתֵן אֶת בִּתּוֹ? מָה” הוּא מַחְלִיט בִּשְׁבִילָהּ?”
– “הִיא וַדַּאי מַסְכִּימָה. אַתָּה זוֹכֵר שֶׁאֱלִיעֶזֶר עֶבֶד אַבְרָהָם סִדֵּר נִשּׂוּאִים בֵּין יִצְחָק אָבִינוּ וְרִבְקָה אִמֵּנוּ בְּלִי שֶׁהִכִּירוּ אֶחָד אֶת הַשֵּׁנִי” אֲבָל הֵם סָמְכוּ עַל אֱלִיעֶזֶר.”
– “וְעַל מִי עַכְסָה סוֹמֶכֶת?”
– “אַבְרִי” מִי שֶׁיִּלְכֹּד אֶת קִרְיַת סֵפֶר בְּוַדַּאי יִהְיֶה גִּבּוֹר גָּדוֹל וְצַדִּיק גָּדוֹל.”
– “אִמָּא” נְקַוֶּה שֶׁזֶּה בֶּאֱמֶת יִהְיֶה כָּכָה.” [6]
וְהִנֵּה מִתְפָּרֵץ לָאֹהֶל אָחִי הַגָּדוֹל בְּבִגְדֵי חַיָּל” כֻּלּוֹ מְכֻסֶּה בָּאָבָק וּבְגָדָיו קְרוּעִים: “אִמָּא! אַבְרִי! כָּבַשְׁנוּ אֵת קִרְיַת סֵפֶר!”
– “מִי? מִי?” שָׁאַלְנוּ בְּמֶתַח עָצוּם.
– “עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז” בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ! עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז” אַחְיָנוֹ שֶׁל כָּלֵב” וְשׁוֹפֵט יִשְׂרָאֵל!” [7]
– “אָמַרְתִּי לְךָ” אַבְרִי” שֶׁאֵין סִיבָּה לִדְאֹג”” אָמְרָה אִמָּא בְּשֶׁקֶט.
– “בּוֹא מַהֵר”” אָמַר אֲחִי הַגָּדוֹל” “הַחֻפָּה הִתְחִילָה.”
הִתְפָּרַצְנוּ הַחוּצָה” אֲנִי רָץ וְאִמָּא אַחֲרַי. הִנֵּה תַּחַת הַחֻפָּה עוֹמֵד עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז” גְּבַהּ קוֹמָה” כֻּלּוֹ מָלֵא גְּבוּרָה” וּפָנָיו כְּמַלְאַךְ אֱלֹקִים” וְעַכְסָה” בִּדְמוּתָהּ הַתְּמִירָה” עֲטוּפָה כֻּלָּה בְּלָבָן” וּפָנֶיהָ כְּמַלְאָכִית אֱלֹקִים.
– “הֲרֵי אַתְּ מְקֻדֶּשֶׁת לִי בְּטַבַּעַת זוֹ כְּדַת מֹשֶׁה וְיִשְׂרָאֵל.”
וְכָל עַם יִשְׂרָאֵל פּוֹרְצִים בְּשִׁירָה וּבְזִמְרָה וּבְרִקּוּדִים.
כַּאֲשֶׁר נִרְגָּעוֹת הָרוּחוֹת” אָנוּ רוֹאִים אֶת עַכְסָה מִתְלַחֶשֶׁת עִם עָתְנִיאֵל בֶּן קְנַז.
– “מַה לָךְ” בִּתִּי הַיְּקָרָה?” שׁוֹאֵל כָּלֵב.
– “אַבָּא יָקָר” אֲנִי מוֹדָה לְךָ עַל הֶחָתָן הַמֻּפְלָא שֶׁנָּתַתָּ לִי” תּוֹדָה אַבָּא. אֲבָל מֻתָּר לִי לְבַקֵּשׁ עוֹד בַּקָּשָׁה?”
– “מַה שֶּׁתִּרְצִי” בִּתִּי הַיְּקָרָה.”
– “חֲתָנִי” עָתְנִיאֵל” כַּיָּדוּעַ לְךָ גָּר בַּנֶּגֶב” זֶה מָקוֹם מְנֻגָּב” בְּלִי מַיִם. הוּא לֹא רוֹדֵף תַּעֲנוּגִים” רַק לִלְמֹד תּוֹרָה וְלָשֶׁבֶת עִם יִשְׂרָאֵל. אֲבָל אִי אֶפְשָׁר לְגַדֵּל כְּלוּם בְּלִי מַיִם. אָז אָנָּא תֵּן לָנוּ שָׂדֶה סָמוּךְ עִם מַעַיְנוֹת מַיִם.” [8]
– “כַּמּוּבָן”” אָמַר כָּלֵב וְחִיּוּךְ רָחָב עַל פָּנָיו” “אֶתֵּן לָכֶם שְׁנֵי מַעְיָנוֹת” מַעְיָן עֶלְיוֹן וּמַעְיָן תַּחְתּוֹן – גֻּלּוֹת עִלִּית וְגֻלּוֹת
תַּחְתִּית.” [8]
סִימָן טוֹב וּמַזָּל טוֹב. כֻּלָּם שָׁרִים וְרוֹקְדִים.
– “אַבְרִי” אַתָּה לֹא הוֹלֵךְ לִרְקֹד?” שׁוֹאֶלֶת אִמָּא.
– “עוֹד מְעַט” אֲבָל יֵשׁ לִי עוֹד שְׁאֵלָה. זֶה לֹא נִרְאֶה יָפֶה לִדְרֹשׁ דְּבָרִים. תָּמִיד אַתְּ אוֹמֶרֶת שֶׁיֵּשׁ לְהִסְתַּפֵּק בְּמַה שֶּׁיֵּשׁ?”
– “נָכוֹן מְאוֹד. אֲבָל דָּבָר חִיּוּנִי וְהֶכְרֵחִי בֶּאֱמֶת” לֹא צָרִיךְ לְהִתְבַּיֵּשׁ לְבַקֵּשׁ.” [9]

אַבְרִי
(אֲבִינֵר בֵּית אֵל 90631)

מקורות:
[1] מעשה זה מסופר גם ביהושע טו טו” אך בסדר האירועים התרחש כאן” והוא מסופר שם כדי שתהיה תמונה שלמה של כיבוש הארץ.
[2] שופטים א’ יא’.
[3] יהושע יד’ י’.
[4] רש”י שם.
[5] יהושע יד’ יב’.
[6] עיין בראשית רבה ס’ ג’.
[7] שופטים א’ יג’.
[8] שם שם יד’־טו’. רש”י.
[9] עיין בבא קמא צב’ ב’. שפיל ואזיל בר אווזא. רש”י.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן