במפגש עם חודש חשוון לאחר חודש האור של תשרי” אנחנו לומדים להיפגש עם העדר האור. כל המבנה הנפשי שלנו מתחזק כפי יכולתנו להאמין שלמרות החושך של שעון חורף האור עומד להופיע. הגמישות לדעת לחשוב על דבר והיפוכו” להתאים את עצמנו אל המציאות תוך כדי שמירה על עקרונות” היכולת להיפגש עם כל אחד ולא להביא חילוקי דעות לחילוקי לבבות” כל אלה תלויים ביכולתנו להאמין. אין כוח לנפש באמת אלא על ידי יראת ה’. “ראשית חכמה יראת ה'” והוא שיראת ה’ היא הכלי קיבול לקבל תורה… ויראה היא הכלי להחזיק אמונה”. כך פותח בעל ה’בית יעקב’ בפירושו על התורה. הבריאות הנפשית-הרוחנית שלנו תלויה אם כן בפיתוח החכמה” יראת ה'” ראייה שמימית” כלומר חשיבה מעמיקה” גמישה” מוארת ומאירה. אם כן” עלינו לחפש את הדרך לפתח כלים בצורה זו. לא מצאנו דרך טובה מאשר דרך לימוד האמונה. הרי חזרתנו אל הארץ תלויה בלימוד רזי תורה אבל נסתרות שמובאים בצורה מובנת” בצורה שנדע לשנות את אישיותנו בעקבות לימוד זה. לא לימוד פנימיות כשהסוד נשאר סוד מלא נוסחאות ללא כל קשר לחיי אלא לימוד פנימיות בו הסוד מתגלה בדרך ההיגיון. זוהי דרך משובחת קודם כל כיוון שהיא שייכת לכל אחד. לא כל אחד יודע לעבוד דרך כוח המדמה” לא כל אחד יודע לפתח את כוח הרצון” לא כל אחד יודע לפתח את עולם הרגשות שלו” אבל כל אחד יכול ללמוד מסילת ישרים” ספרי הרב קוק או חסידות עם הדרכה מתאימה. ובדרך לימוד זה הלב נפתח” המוטיבציה עולה ועולם הציורי מתמלא. אנחנו מעוניינים להפנות את ילדינו מגיל ההתבגרות” גיל פיתוח החשיבה המופשטת” ללימודי אמונה במקביל ללימודי קודש קלאסיים” מתוך הבנה שעל ידי פיתוח של הבנה עמוקה של משמעות החיים” משמעות הרע” משמעות העם שחוזר לארצו” הם יהיו מוכשרים יותר להכיל כל נפילה ולהביא את עמנו למקום מכיל יותר את סיבוכי הדור. סוג של רפואה מונעת…