פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > סוכה בסוד העקדה

סוכה בסוד העקדה

פעמים רבות מדי אנחנו נפגשים עם ניסיונות שנראים לנו חסרי טעם. פעם האדם מקבל דלקת גרון ופעם הצ’ק חוזר. זה נראה סתמי לגמרי. באמת” אין לנו כל ידיעה ברורה על משמעות הניסיונות” אך יש הבנה שתורמת להבנתנו והיא הבנת סיפור העקדה. כל בוקר התפילה מתחילה בסיפור שבו האב עוקד את בנו בהר המוריה עד שהאלוקים עוצר אותו. נראה שעקרון העקדה הוא עיקרון חשוב בחיים. אנחנו עוסקים הרבה בלהיפגש עם העיקרון ההופכי שעליו ביססנו את כל חיינו. ה’ מבשר לאברהם שהוא יעמיד אומה גדולה מיצחק ואז מבקש לעקוד אותו. הרב הפוסק הגדול מתבקש לפעמים להתיר עברה לשמה” האומן בעל גאונות יצירתית מתבקש לפעמים לסגור חוב בבנק” איש התבניות השכליות מתבקש בזוגיות שלו לשחרר את עולמו הציורי… כי ה’ רוצה שנגיע לאיחוד בין המידות” כדי שהחסדים שלנו לא יהיה בפיזור אלא ממוקדים למקום הנכון על ידי הדין. ללא חיבור אל הכאב האדם סובל מחוסר יצירה. מצב זה דומה לגאולה הצריכה לעבור דרך שלבים אבסורדים החוברים לתהליך הגדול והמרשים” כמו על ידי מסירת שטחים לאויב. לעיתים קרובות נראה שהניסיון בא ללמד אותנו להתחבר עמוק יותר אל הכישרון או אל המידה דווקא במקום שנראה הפוך מהם.
לפעמים” ההורים שרוצים לחנך את ילדיהם לתורה ולמצוות יראו את משפחתם מתחזקת בגרעין תורני כשפועל שהם מעתיקים את מקום מגוריהם למקום שנראה סותר את יהדותם ושם מוסרים את נפשם לאומה. ולפעמים האם שטרחה כל כך להכין את השבת תאפשר לשולחן להתנהל לא ממש לטעמה כי היא מבינה שכל ירידה היא לצורך עליה. דווקא הרצון שהכול יהיה בדיוק כמו שאני רוצה עלול למנוע מרצון ה’ להופיע. הפרפקציוניזם שמנסה להכניע כל סטייה עלול למנוע תפילה. לפעמים אדם שהיה רגיל שהכול בשליטתו צריך לעבור משבר שכל סיבתו היא לעזור לו ללמוד לוותר על השליטה.
הסוכה באה לסמל את המוכנות של היהודי לוותר על הבורגנות והנהנתנות על מנת להיפגש עם שורש השמחה” כי על ידי הוויתור על התבניות הרגילות אנחנו מאפשרים סוף סוף מפגש עם עצם החיים. אנחנו שמחים ב’ניסיון’ זה כי הוא מצווה” וזהו אבטיפוס לכל הקשיים – לנסות להבין במה הקושי מציע ראיה מאוחדת ועמוקה יותר של המציאות.
הרחמן הוא יקים לנו את סוכת דוד הנופלת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

המקווה של הנפש – מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
לצאת מחגי תשרי ברייה חדשה: מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
מה נוכל ללמוד לחיינו מהמתרחש באפגניסטן? מאמר מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
afghanistan-81057_640
“הבית שלי נשרף”: מאמר מיוחד על טראומות ודרכי התמודדות מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה בעקבות המצב
Shape-2
house-262609_640
בדרך אל החופה: יופי זה נהדר, אבל איך הוא נמדד?
Shape-2
בדרך אל החופה
איך לעצור את הנפילה ?
Shape-2
WhatsApp Image 2021-02-15 at 00.88888888888
ד”ר מיכאל אבולעפיה: אל תתייאש, תתחדש!
Shape-2
desperate-child-R5M78UB
מה מקומן של שיטות זרות בפסיכולוגיה היהודית?
Shape-2
machon
סדר הגאולה
Shape-2
machon
האם אפשר לשמוח בלי תיקון המידות??
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן