לכל אחד מאתנו יש אפשרות להתחדש” אבל להתחדש באמת. למשל” לשנות את דרכי החשיבה” כלומר” להעמיק את דרכי החשיבה” לחשוב יותר כללי” ולכוון את חיינו לצורך הכלל. זוהי קפיצה למים העמוקים של הנפש” כי הרי בעומק” האדם הוא כללי” נשמתו היא חלק מנשמת כלל ישראל.
לכן” בראש השנה אנחנו ממליכים את ה’ למלך. אולם הוא” אין לו כביכול צורך בהמלכתנו כדי להיות מלך. אלא נראה שהעבודה הזאת קשורה אלינו” להאמין ביכולתנו להתקרב למלכות” כלומר להיות כללי יותר.
השאלה הגדולה היא במה זה משפיע על הבית שלנו? ובכן” היניקה האמתית שהילד מקבל מביתו נקראת אהבת ישראל. עד כמה בבית שלנו אנחנו מקבלים באמת כל אחד” אוהבים באמת כל אחד. לאהוב” זו גדוּלה” כי אין גדולה אלא ביכולתנו לאהוב ולתת גם למי שאינו בדיוק ‘משלנו’. וזהו יסוד ההתחדשות. ככל שאדם שבוי בדפוסי חשיבה ישנים הוא מרוכז בעצמו” הוא קטן” הוא חושב בצורה של ‘אנחנו ואתם'” ודואג לאינטרס האישי שלו. ואילו האדם המתחדש רואה את הערך הנצחי של החיים” רואה את השונה כאח לו” ואת הזר כאתגר” רואה את העם כמקום לנתינה ומסירות נפש.
זהו החידוש של הדור הזה ופרט לזה אין חידוש. החידוש הגדול הוא שאנחנו עם אחד” שבאחדותו יכול להמליך עליו את ה’. זה מה שהילד צריך לקבל בביתו” שהוריו לא יהיו עסוקים בלגדל צדיקים פרטיים אלא תלמידי חכמים שירימו את קרן הישע בנפש של כל אחד ואחד.