פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > שופר – תרועת מלך / ממשנת הרצי”ה

דף הבית > ראש השנה > שופר – תרועת מלך / ממשנת הרצי”ה

שופר – תרועת מלך / ממשנת הרצי”ה

בראש חודש אלול” התחלנו לפתוח את אזנינו לשמוע קול שופר. אנו מתחנכים ומתרגלים לשמוע את הקולות” לשמוע את אמיתת דרך החיים” להתעורר מהשקיעה בסיבוכים ובקטנוניות.
השופר – “תרועת מלך בו”” תרועת המלכות. זו הכרזה ממלכתית. אנו מודיעים לכל העולם כולו: “העולם אינו הפקר! יש מלך!” ומתוך כך יש דין ומשפט” חובה ואחריות. צבא ד’ מודיע ומכריז: “מלכותך מלכות כל עולמים” וממשלתך בכל דור ודור”. מלכות ד’ היא מלכות על מיליארדי עולמים” בין אלה שידועים לנו ובין אלה שאינם ידועים לנו” וממשלתו היא על ההיסטוריה לכל דורותיה” לעד ולנצח נצחים. הכרזה זו אנו מכריזים לנו ולכל העולם כולו” ב”יום תחילת מעשיך” – ראש השנה” לכל דור ודור. יש לשמוע בכל תוקף את ההכרזה הזאת” מה שמתבטא כעובדה הלכתית: מצוה לשמוע קול שופר. מתוך כל הקולות” ומתוך מה שנשמע ונפנים בתוכנו” אנו מקבלים עול מלכות שמים לכל השנה” ולכל דורות עולם” ומכריזים לכל העולם כולו שישנו שופט כל הארץ. השופר הוא הביטוי העילאי להיותנו עבדי ד’ וישראל עמו.
אנחנו העם אשר “תרועת מלך בו”. אנו מריעים את תרועת המלך לכל העולם כולו” ממשיכים את דרכו של אברהם אבינו” עליו נאמר: “ויקרא בשם ד'”” “ויקרא שם בשם ד’ אל עולם”. אברהם אבינו הולך ומכריז אל כל הגוים מסביב הכרזה אלוהית כוללת” ואנו ממשיכים במסירות נפש הכרזה זו: “העולם אינו הפקר! יש מלך! המלך המשפט!” ידיעה זו שאנו יודעים בעצם הוויית נפשנו ונשמתנו” היא אותה ידיעה שחדרה לישראל במעמד הר סיני. ומתוך קול השופר ששמענו בסיני” ההולך ונמשך עד עתה” ילך ו”יתקע בשופר גדול – שופרו של משיח – ובאו האובדים בארץ אשור והנדחים בארץ מצרים”” “כי מציון תצא תורה ודבר ד’ מירושלם” [1].

[1] ע”פ שיחות הרצי”ה מועדים א’ עמ’ 11″ 26″ 31-33″ 52.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן